Kestlikkus pole enam pelgalt moesõna – see on ettevõtete igapäevane reaalsus ja üha suurem konkurentsieelis. Aga kuidas rääkida oma ettevõtte kestlikkusest nii, et see tõesti köidaks lugejat, mitte ei tunduks kohustusliku punktina checklist’is? Võti peitub vahetuses ja aususes. Kui lisada siia pisut loovust, on tulemuseks midagi, mis kõnetab ja tekitab avastamisrõõmu.
1. Unusta kuivad raportid – jutusta lugusid
Inimesed armastavad lugusid. Selle asemel, et rääkida ainult protsentidest ja tonnidest, too näiteid päris elust. Kas teie tiim leidis loovalt viisi, kuidas tootmisjääke kasutada? Kas töötajad algatasid mõne omaalgatusliku rohelise projekti? Too välja inimesed, protsessid ja väikesed, ent tähendusrikkad sammud.
Näide: „Meie kontoris tekkis tõeline taimemaania, kui otsustasime kasvatada oma kohvipuru kompostist ürte. Esimene basiilikusaak oli küll veidi kidur, aga sellest sündis unustamatu pesto retsept, mida nüüd kõik koduski proovivad.“
2. Näita, mitte ära jutlusta
Kestlikkuse kohta on lihtne kõlada õpetlikult või moraliseerivalt, kuid see võib lugejat eemale peletada. Selle asemel loo kujutluspilte ja too välja konkreetsed tegevused. Kui suudad panna lugeja mõttes kaasa rändama, oled võitnud.
Näide: „Kas oled kunagi mõelnud, milline võiks olla lõhn, kui vana autoistme kangast saab moekott? Meie tootearendajad teavad – see lõhnab nagu uuendusmeelsus ja natuke ka… kohv, kuna töötuba jagame kõrvalasuva kohvikuga.“
3. Ole aus, isegi kui kõik pole veel täiuslik
Keegi pole täiuslik, ja just see muudabki meid huvitavaks. Kui räägid oma kestlikkuse teekonnast, tunnista ka raskusi ja väljakutseid. Lugejad hindavad siirust ning tunnevad end teiega samastuvatena.
Näide: „Tõsi, me pole veel suutnud täielikult üle minna taastuvenergiale, aga oleme teinud esimesed sammud, alustades meie katuse päikesepaneelidest, mis juba katavad 30% meie vajadustest.“
4. Kaasa lugeja – loo dialoog
Küsi küsimusi ja innusta kaasa mõtlema. Anna lugejale tunne, et tema arvamus loeb. See tekitab uudishimu ja avastamisrõõmu.
Näide: „Me kaalume, kuidas veelgi vähendada pakendijäätmeid. Millised on teie lemmikud loodussõbralikud alternatiivid? Kirjuta meile oma ideedest – parim mõte saab auhinna!“
5. Kasuta visuaale ja huumorit
Pildid, infograafikud ja kerge huumor muudavad kõige tõsisemadki teemad ligipääsetavamaks. Julge mängida ootamatute nurkadega – näiteks näidata, kuidas vana, katkine kontoritool saab uue elu kui stiliseeritud õuekiik.
6. Seosta suurema pildiga
Ära jää ainult oma ettevõtte mullikesse – too välja, kuidas sinu tegevus aitab kaasa laiematele kestlikkuse eesmärkidele. Kas oled osa roheringmajandusest või panustad kohaliku kogukonna arengusse?
Näide: „Meie ettevõtte panus on väike, aga kui iga kohalik ettevõte vähendaks oma veekulu 10%, säästaksime piisavalt vett, et täita iga lõunanaabri sauna veetünn.“
Kestlikkus ei pea olema kuiv ja tuim, see võib olla lõbus, inspireeriv ja kaasahaarav. Kui räägid oma tegemistest siiralt, loovalt ja inimesi kõnetades, saab kestlikkusest midagi palju enamat kui lihtsalt ettevõtte väärtus – see muutub looks, mida inimesed tahavad jagada ja millesse nad soovivad ise panustada.
Vajad abi kestlikkusest kirjutamisel?
Võta minuga ühendust!